Versenyben a megrendelővel – Vényköteles láz- és fájdalomcsillapító termék kampányok párban

Brief

Ritkán nyílik alkalom két média aktivitás eredményességének transzparens összehasonlíthatóságára, de a 2020-ban, egy vényköteles láz- és fájdalomcsillapító termék támogatására közel egyező költségvetésből, azonos időzítéssel a Megrendelő és a MediaMedica által párhuzamosan szervezett médiakampányok versenye ilyen lehetőség volt.

A kommunikáció középpontjában ezúttal a HCP célcsoport szegmensben számosságukat tekintve nagynak mondható felnőtt háziorvos és házi gyermekorvos szakemberek álltak, az első negyedéves, január-március időszakra fókuszáló intenzív médiajelenlét biztosítását a Megrendelő és ügynökségünk is egy-egy 1.500.000 Ft + ÁFA összegű költségvetésből kapta feladatul ellátni, a kampányok céljaként pedig mindkét aktivitás esetében a célcsoport rövid, impulzus alapú tartalmi üzenetekkel történő elérése- és elérési frekvencia maximalizált megszólítása került meghatározásra.

Kampány koncepció

A Megrendelőtől kapott háttérinformációk és célkitűzések alapján médiatervezőink egy elérés (reach) és elérési gyakoriság (frequency) maximalizáló, diverzifikált, tehát több szakmai médiafelületen megvalósított, kizárólag online felületekkel operáló, látványos display- és figyelemfelkeltő vagy akár meghökkentő üzeneteket közvetítő rövid tartalmi megjelenéseket alkalmazó, intenzív kampánydinamikával felépített HCP médiakampány megvalósítására tettek javaslatot.

Médiaterv

A kampány lehetséges megjelenéseit két különböző megközelítéssel, összesen három médiaterv formájában tárták médiatervezőink a Megrendelő elé, akivel több körben egyeztetve szakügynökségünk a Pearl Hungary, Promenade Publishing House és Vidal Next-, míg a Megrendelő a Cassis Hungary, Pacco és Magyar Orvosi Kamara médiapartnerek felületei közül válogatva állította össze alábbi terveit:

Megrendelő médiaterv

Eredmények

Bár előzetesen mind Megrendelő, mind pedig MediaMedica kampánytervei kifejezetten átgondoltan és hozzáértő módon kerültek összeállításra az elért eredmények tekintetében már megmutatkoztak az átfogó piacismeretből és száznál is több korábbi médiaaktivitás tapasztalatából eredő hatékonyságbeli különbségek.

A metrikák összevetés során megállapításra került, hogy kampányközi utánrendelések következtében saját kampánya során Megrendelő végül a MediaMedica 1.543.449 Ft + ÁFA összegű médiaköltségét 16%-al meghaladó mértékben – egészen pontosan 1.822.035 Ft + ÁFA összegben – vásárolt médiamegjelenéseket, ugyanakkor két elsődleges KPI tekintetében a médiamixek igen jelentős – a célcsoport elérés kapcsán 297%-os (Megrendelő 43 538 AV vs. MediaMedica 129 167 AV), a költség / elérés érték esetében pedig 3,5-szeres (Megrendelő 41,85 Ft + ÁFA / elérés vs. MediaMedica 11,95 Ft + ÁFA / elérés – különbséget és a MediaMedica terv előnyét jelentő eredményeket mutattak.

 További referenciakampányaink

Magnézium a középpontban
Vénynélküli termék magnéziumhiány kezelésére

Vérlavadásgátlás 2.0
Vényköteles új orális antikoaguláns (noac) kampány

GYIK

Vásárolt médiakommunikáció, MIRE JÓ EZ?

JELENLÉT: multichannel, 360 fokos, folyamatos kommunikációs jelenlétet biztosít témád/indikációd/terméked számára a Neked fontos szakmai célcsoport körében, segítségével kiegészítheted vagy akár részlegesen ki is válthatod hagyományos látogatói és rendezvény aktivitásaidat

ELÉRÉS: szakmai célcsoportod nagy arányú eléréssel, magas frekvenciaszámmal és kedvező ár/elérés költséggel való gyors elérését biztosítja-, illetve lehetővé teszi márkád száméra rövid, impulzus alapú edukációs és promóciós üzenetek átadását

Ismerem a médiafelületeket, miért dolgozzak veletek?

PIACISMERET: mi szó szerint ezzel kelünk és ezzel fekszünk, hidd el, jobban ismerjük és értjük Nálad… adatbázisaink révén nemcsak teljeskörű és részletes elméleti-, de az eddig megvalósított 140+ kampánynak köszönhetően immár empirikus médiapartner-, felület- és médiatermék ismeretekkel is rendelkezünk

HATÉKONYSÁG: közreműködésünk útján márkád számára pénzt-, Számodra pedig időt spórolunk meg, kampányainkat minden esetben ár/elérés és KPI alapon tervezzük, aktivitásod média-, kreatív- és kampány vonatkozásait teljeskörűen manageljük, a maximális optimalizáltság érdekében pedig valós idejű és strukturált adatszolgáltatás szolgáltatásunkra támaszkodva folyamatos eredmény utánkövetést, elemzést végzünk

TRANSZPARENCIA: segítségünkkel végre tisztán láthatsz, kampány eredményeid mérésére független és professzionális mérési rendszereket alkalmazunk, standardizált és folyamatos mérési gyakorlatunk biztosítja Számodra az elért eredmények médiafelületenként vagy akár kampányonként történő összehasonlíthatóságát

Kicsi a célcsoportom vagy büdzsém, nekem is érdemes?

CÉLZÁS: a pharma szektor és a HCP médiapiac egyedi működési logikájából fakadóan szakmai célcsoport tekintetében szinte nincs olyan, hogy túl kicsi vagy nagyon kevés… ha üzeneteidet kedvezményezettjeit nem tudod a két kezeden megszámolni, akkor lesz a tarsolyunkban Neked való, célzott és hatékony elérést biztosító megoldás

KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG: a szakmai médiavásárlás inkább partner szám-, mint büdzsé kérdés… ha kifejezetten 1 preferált partner útján szeretnéd közvetíteni témád/indikációd/terméked üzeneteit (nem javasoljuk), akkor felesleges minket bevonod, de ha nyitott vagy az 1+ médiapartner felállásra, akkor már érdemes beszélnünk, célcsoporttól függően már 2-300.000 forintos nagyságrendből is tartalmailag kerek, diverzifikált aktivitás tudunk megvalósítani

Ti kedvezőbb árakat kaptok a médiapartnerektől?

MÉRETHATÉKONYSÁG: legalább ugyanolyan kedvezőt, mint amit Te is kapsz, de az általunk managelt évi átlag 70+ kampány mellett bizonyos médiapartnereknél akár még kedvezőbbet is, hiszen ott nem csak akkor és nem csak Neked vásárolunk

15% ügynökségi jutalék felár… nem sok ez? Miért éri ez meg nekem?

AZ IDŐ ÉS A SZAKTUDÁS PÉNZ: egyedi szakmai kompetenciánk hasznosításával elérés- és költséghatékonyabban kommunikálsz, tehát pénzt spórolsz meg, a médiakommunikációs feladatok kiszervezésével pedig időt takarítasz meg, ami végső soron ugyancsak pénzt jelent… ezt a feladatot szerintünk bízd ránk, enélkül is annyi minden marad, ami Nélküled a termék managementben nem halad és nem működik! ;o)

Kapcsolat

TELEFON

+36 1 336 0955

E-MAIL

info@mediamedica.hu

CÍM

1025 Budapest
Sarolta u. 6. 

Visszahívást kérek

Kérem töltse ki adatait és kérjen visszahívást az alábbi űrlap segítségével!