Magnézium a középpontban – Vénynélküli termék magnéziumhiány kezelésére
Brief
A vénynélküli magnéziumhiány kezelésére szolgáló terméket képviselő Megrendelőnk a márka 2020. évi teljes, 12 hónapos HCP irányú médiakommunikációjának lebonyolításával bízta szakügynökségünket. Célcsoportként a szakterületileg heterogén és számosságát tekintve ebben a szegmensben összességében már jelentősnek számító felnőtt háziorvos, sportorvos, nőgyógyász, kardiológus és gyógyszertári expediáló egészségügyi szakdolgozói kört-, míg kommunikációs célként több termékből álló termékportfóliójának bemutatását illetve a márkaismertség, márkaajánlás és kredibilitás növelését jelölte meg. Éven belüli kiemelt kampány időszakként a január-március és szeptember-december időszakok-, anyagi keretként pedig 10.000.000 Ft + ÁFA költségvetés került definiálásra.
Kampány koncepció
A Megrendelő által rendelkezésünkre bocsátott professzionális médiabrief és számos értékes háttéranyag, háttérinformáció alapján- illetve a kitűzött kommunikációs célok eléréséhez rendelt reális költségvetésre alapozva médiatervezőink egy szinte a teljes célcsoport elérésével kalkuláló, magas elérési gyakoriságot biztosító, diverzifikált, tehát több szakmai médiafelületen megvalósított, print és online felületekkel egyaránt operáló, nagyméretű display- és szakmai érdeklődésre számot tartó tartalmi megjelenéseket alkalmazó, első és harmadik negyedéves csúccsal futó kampánydinamikával felépített HCP médiakampány megvalósítására tettek javaslatot.
Médiaterv
A heterogén szakmai célcsoportkör eltérő média- és tartalomfogyasztási szokásainak figyelembevételével a Megrendelővel több körben egyeztetett médiatervben a print és online megjelenések költések végül 30-70% arányban kerültek elosztásra, a nyomtatott megjelenések a Promenade Publishing House, Vomelin Kiadó és Galenus Gyógyszerészeti Kiadó médiapartnerek portfóliójából-, online társaik pedig a Magyar Orvosi Kamara, Magyar Sportorvos Társaság, Pacco, Promenade Publishing House, Vidal Next, Evisit, Galenus Gyógyszerészeti Kiadó és PatikaTV kiadók promóciós felületei közül kerültek összeválogatásra az alábbiak szerint:
Eredmények
A még a tárgyévet jóval megelőzően, idejében és alaposan átgondolt kampánystratégia illetve annak az egész éves kampány időszakon átívelő következetes megvalósítása és az elért eredmények rendszeres, negyedéves gyakoriságú stratégia elemzése igazán megtérülő szakmai megközelítésnek bizonyult, az aktivitás remek értékekkel zárt.
A kampány minden a Megrendelő által kitűzött és a kampány előtt majd azt követően is visszamért célját – így a termékportfólió HCP célcsoporttagokkal történő megismertetését és körükben a márkaismertség, márkaajánlás és kredibilitás növelését – kivétel nélkül teljesítette. Az aktivitás középpontjában álló 5 szakmai célcsoport tagjait a becsült multiplikáció szűrés mellett igen magas, 89%-os arányban és majd’ 9-szeres frekvencia értékkel sikerült elérni, a médiakampány során realizált összesen 193 130 kontaktus és ebből számolt 52 forintot el nem érő költség / elérés érték pedig Megrendelőnk szerinti szignifikáns előnyt mutatott minden más korábban általa megismert és kipróbált kommunikációs csatornához képest.
A jelen referenciakampány egyedi kampány eredményei egy-egy médiafelület általánosan vett hatékonyságáról természetesen nem adnak, nem adhatnak reális képet, ugyanakkor az aktivitás során a Gyógyszertári Practicum Novum gyógyszerész szakmagazin és Pharmindex-online.hu oldalon futó banner megjelenések elérésükben-, az eVisit és a Magyar Orvosi Kamara hírlevélkülönszámok pedig megnyitási arányukban hoztak kiugróan jó eredményeket, míg az oftex.hu oldal sportorvos célcsoportra vonatkoztatott elérésének ár-érték aránya ugyan magasnak, de elérése széleskörűnek bizonyult.
További referenciakampányaink
Versenyben a megrendelővel
Vényköteles láz- és fájdalomcsillapító termék kampányok párban
Vérlavadásgátlás 2.0
Vényköteles új orális antikoaguláns (noac) kampány
GYIK
Vásárolt médiakommunikáció, MIRE JÓ EZ?
JELENLÉT: multichannel, 360 fokos, folyamatos kommunikációs jelenlétet biztosít témád/indikációd/terméked számára a Neked fontos szakmai célcsoport körében, segítségével kiegészítheted vagy akár részlegesen ki is válthatod hagyományos látogatói és rendezvény aktivitásaidat
ELÉRÉS: szakmai célcsoportod nagy arányú eléréssel, magas frekvenciaszámmal és kedvező ár/elérés költséggel való gyors elérését biztosítja-, illetve lehetővé teszi márkád száméra rövid, impulzus alapú edukációs és promóciós üzenetek átadását
Ismerem a médiafelületeket, miért dolgozzak veletek?
PIACISMERET: mi szó szerint ezzel kelünk és ezzel fekszünk, hidd el, jobban ismerjük és értjük Nálad… adatbázisaink révén nemcsak teljeskörű és részletes elméleti-, de az eddig megvalósított 140+ kampánynak köszönhetően immár empirikus médiapartner-, felület- és médiatermék ismeretekkel is rendelkezünk
HATÉKONYSÁG: közreműködésünk útján márkád számára pénzt-, Számodra pedig időt spórolunk meg, kampányainkat minden esetben ár/elérés és KPI alapon tervezzük, aktivitásod média-, kreatív- és kampány vonatkozásait teljeskörűen manageljük, a maximális optimalizáltság érdekében pedig valós idejű és strukturált adatszolgáltatás szolgáltatásunkra támaszkodva folyamatos eredmény utánkövetést, elemzést végzünk
TRANSZPARENCIA: segítségünkkel végre tisztán láthatsz, kampány eredményeid mérésére független és professzionális mérési rendszereket alkalmazunk, standardizált és folyamatos mérési gyakorlatunk biztosítja Számodra az elért eredmények médiafelületenként vagy akár kampányonként történő összehasonlíthatóságát
Kicsi a célcsoportom vagy büdzsém, nekem is érdemes?
CÉLZÁS: a pharma szektor és a HCP médiapiac egyedi működési logikájából fakadóan szakmai célcsoport tekintetében szinte nincs olyan, hogy túl kicsi vagy nagyon kevés… ha üzeneteidet kedvezményezettjeit nem tudod a két kezeden megszámolni, akkor lesz a tarsolyunkban Neked való, célzott és hatékony elérést biztosító megoldás
KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG: a szakmai médiavásárlás inkább partner szám-, mint büdzsé kérdés… ha kifejezetten 1 preferált partner útján szeretnéd közvetíteni témád/indikációd/terméked üzeneteit (nem javasoljuk), akkor felesleges minket bevonod, de ha nyitott vagy az 1+ médiapartner felállásra, akkor már érdemes beszélnünk, célcsoporttól függően már 2-300.000 forintos nagyságrendből is tartalmailag kerek, diverzifikált aktivitás tudunk megvalósítani
Ti kedvezőbb árakat kaptok a médiapartnerektől?
MÉRETHATÉKONYSÁG: legalább ugyanolyan kedvezőt, mint amit Te is kapsz, de az általunk managelt évi átlag 70+ kampány mellett bizonyos médiapartnereknél akár még kedvezőbbet is, hiszen ott nem csak akkor és nem csak Neked vásárolunk
15% ügynökségi jutalék felár… nem sok ez? Miért éri ez meg nekem?
AZ IDŐ ÉS A SZAKTUDÁS PÉNZ: egyedi szakmai kompetenciánk hasznosításával elérés- és költséghatékonyabban kommunikálsz, tehát pénzt spórolsz meg, a médiakommunikációs feladatok kiszervezésével pedig időt takarítasz meg, ami végső soron ugyancsak pénzt jelent… ezt a feladatot szerintünk bízd ránk, enélkül is annyi minden marad, ami Nélküled a termék managementben nem halad és nem működik! ;o)
Kapcsolat
TELEFON
+36 1 336 0955
info@mediamedica.hu
CÍM
1025 Budapest
Sarolta u. 6.
Visszahívást kérek
Kérem töltse ki adatait és kérjen visszahívást az alábbi űrlap segítségével!